четвер, 22 жовтня 2015 р.



 Я - куратор змісту

 Не бог з Олімпу, але я той, хто допоможе Вам стати тим, ким Ви хотіли б бути
- успішним, впевненим професіоналом з Великої літери
- ЗАРАЗ і в МАЙБУТНЬОМУ
- це я - Ваша покірний слуга
- Куратор Вашого ЗМІСТУ!
З давних-давен бібліотека була, є і буде не тільки сховищем документів, але й агрегатором інформаційних знань. 
Як казав американський письменник-фантаст Ніл Гейман: «Бібліотеки– це свобода. Свобода читати, свобода спілкуватися. Бібліотеки – це ворота в майбутнє». Бібліотекарі, особливо бібліографи, завжди були провідниками для читачів в неосяжних інформаційних полях. Оновлюються технології, інформація стає головним ресурсом людства. Зростає цінність інформації. Але й виникають небезпечні ризики. Загроза інформаційної війни змушує більш уваги приділяти питанням інформаційної безпеки. Тому як ніколи важливим стає дотримання етичного кодексу робітників інформаційної сфери. А саме кураторів змісту. Дуже небезпечно переходити межу, коли стаєш вважати себе Великим Братом, який володіючи інформацією, починає думати за клієнтів, що знає САМ, що їм потрібно, а не виконувати пошук за запитами.
Для мене бібліотекар і куратор змісту це майже синононімічні слова. Ці фахівці допомогають людству не захлинутись в інформаційних потоках, допомогти знайти необхідний матеріал. Кожний бібліотекар знає, що головний в бібліотеці – це ЧИТАЧ, а для куратора – це ЗАМОВНИК ІНФОРМАЦІЇ. Головні якості куратора є – професіоналізм, порядність, чесність, відкритість, швидкість виконання завдань, вміння постійно навчатись новому. Слід зауважити, що навіть за перший тиждень навчання на курсі я зрозуміла, що для куратора дуже важливо вірно розподіляти час. Переварювання великих обсягів інформації в досить короткі терміни спонукає іноді до песимізму, тому професіоналам-кураторам потрібно навчитись відволікатись від Інтернету. 

Як зауважив профессор соціальної антропології Університета Осло Т. Х. Еріксен: «… поток информации в стремительно бегущем времени постепенно заполняет все паузы, в результате чего наша жизнь рискует превратиться в серию перегруженных эпизодов без каких-либо «до» и «после», «здесь» и «там» … Голова идет кругом от постоянного ощущения полной загнанности. Тирания момента угрожает и прошлому, и будущему»[1].
Що нам - майбутнім кураторам - порадити, як зберегти чудовий настрій, бажання працювати, дійти, доповзти до кінця курсів? Відноситись до багатьох речей з гумором, радіти, що зараз ми навчаємось чомусь новому, корисному. Адже  головне надбання курсів те, що ми маємо можливість поспілкуватись з цікавими людьми!


[1] Эриксен Т. Х. Тирания момента: Время в эпоху информации / Томас Хюлланд Эриксен. – Москва: Весь мир, 2003. – С. 11.

Немає коментарів :

Дописати коментар

Ліцензія Creative Commons
Твір "Наукоїд. Наукоед", створений Карнаух І. А. ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства - Некомерційна - Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна.