пʼятницю, 4 грудня 2015 р.

Нотатки до звіту восьмого тижня
дистанційних курсів НТУ "ХПІ" "Куратор змісту"
Спеціальні інструменти куратора

Чесно кажучи, виконуючи завдання "Інструменти куратора змісту", стало навіть погано від  багатого вибору інструментів, запропонованих фахівцем високого класу Робіном Гудом https://contentcuration.zeef.com/robin.good. Це ж така насолода: дізнаватися щось нове! Зупинитись змогла лише тому, що не залишала думка про роботу над кінцевим результатом курсів - проектом.

Google Alerts

Нам запропонували на вибір вибрати один з професійних інструментів куратора змісту, і просто очі розбіглися від кількості запропонованих матеріалів.
В перші тижні навчання я вже підключила Google Alerts (https://www.google.com/alerts ) оповіщення за необхідними ключовими словами на українській, російській, англійських мовах


Це було дуже просто і зручно. Вибираємо куди (адреса поштової скриньки, звісно в Google) і яку інформацію я хочу отримувати. Тобто на якій мові буде пошук за ключовим словом. Налаштовуємо як частенько я хочу бачити у своїй скринці повідомлення, з яких джерел, з яких країн, скільки результатів (я вибрала найкращі.). Настройки оповіщення можна відрегувати та знищити.

Кожного дня на поштову скриньку надходила цікава інформація, яку я використовувала для створення нових постів в соціальних мережах. Удосконалити роботу з цим інструментом допоможе цікава стаття з методики використання Google Alerts на сайті KtoNaNovenkogo.ru http://bit.ly/1c06uZK.
Можна включити моніторинг свого сайту, блогу у соціальних мережах. Або відстежувати плагіат: якщо написана Вами на сайті інформація десь використовується без зазначення авторства (можна в пошуковий запит ввести фразу у лапках і залишити для пошуку в Google Alerts до скінчення віку цього інструменту).
Як і в інших пошукових системах пошук можна скорочувати за допомогою операторів: лапок, знака +, знака –, site, OR, *.

Моя історія (Storify )

Недавно я зацікавилася в мережі результатами використання інструменту Storify. Спочатку я думала, що він допоможе мені якось прикрасити презентацію. Саме вивчення цього сервісу мені допомогло зрозуміти, що я оволоділа навичками куратора. По-перше, я опанувала цим сервісом навіть без т’юторіалів, самотужки, натискуючи кнопки, інтуїтивно відчуваючи, що це і навіщо. А в кінці отримавши результат «Науково-дослідна робота» https://storify.com/IrenKarnauh/naukovo-doslidna-robota-bibliotek-565df222bbf717bc45e5d2eb , у мене був дуже піднесений настрій.


Це було дуже просто. Спочатку треба назвати свою історію. Можна додати підпис під назвою.
Storify дозволяє завантажувати свої зображення, писати тексти.
Storify вибирає з соціальних мереж (Facebook, Twitter и YouTube тощо) різні джерела (книги, відео, аудіо тощо) за вашими ключовими словами. Якщо я вибирала якусь соціальну мережу, інформацію звідти я мишкою перетягувала у свою історію. Є можливість вставити свій URL, і тоді в історії будуть і свій блог, і інші надбання куратора за обраною темою. В Google Chrome я інтегрувала спеціальну кнопку Storify. Якщо її натискуєш, то потрібний контент додається в Вашу історію.
Я працювала з цим інструментом в Google Сrome, тому проблем з перекладом не було. Радість була від того, що майже вся інформація була релевантна, шукати можна на різних мовах. За п’ять хвилин я змонтувала свою історію «Науково-дослідна робота бібліотек» з картинками, книжками та відеороликами, встановивши спочатку більш нову інформацію.
Інші можливості Storify (можливість вмонтовувати код у блог або інтеграція історій з сайтами Tumblr, Posterous) я не тестувала. Це справа майбутнього. Більш детальніше дивіться за посиланням:  http://q99.it/KQhANvp.

2 коментарі :

  1. Гугл Алертс - знал. Storify следует попробовать.Читаю с интересом. Хотелось бы увидеть твой личный рейтинг инструментов, что реальнее для использования.

    ВідповістиВидалити
  2. Все инструменты можно использовать в работе библиотекаря, тем более методиста. Выбор сервиса или инструмента - вопрос личных симпатий. Активно для работы стала использовать социальные сети Linkedin, Google+. Много нового англоязычного материала получаю от Twitter (информацию помогают сортировать: TweetDeck, Topsy; электронные газеты: paper.li, The Libraries Daily). Радуюсь облачным хранилищам документов Dropbox (особенно, скринам экрана - очень быстро и удобно теперь помещать картинки на блог), EverNote. Конечно, любимчик DIIGO - сервис социальных закладок. Storify - супер легко овладеть и много релевантной информации (что приятно и на славянских языках). Проще, наверное, написать, что было тяжело и не понравилось. Однозначно, Endnote (управление библиографией - как библиограф, не понимаю, почему после стольких мучений при выгрузке списка нужно еще редактировать этот список!), создание видеоматериала (не люблю слушать свой голос), Rebelmouse (не люблю мышей!). Спасибо за вопрос, помогли мне понять на что больше сделать акцент на защите проекта!

    ВідповістиВидалити

Ліцензія Creative Commons
Твір "Наукоїд. Наукоед", створений Карнаух І. А. ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства - Некомерційна - Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна.