субота, 14 листопада 2015 р.



Нотатки до звіту п'ятого тижня навчання
на дистанційних курсах "Куратор змісту" НТУ "ХПІ"

Відкрийте для себе навчальні матеріали у

ВІДКРИТОМУ КОСМОСІ (http://cnx.org/)

Я раніше не користувалася хмарними технологіями для створення карт пам'яті персонального навчального середовища, тому на апробацію взяла перший ресурс, який був у списку запропонованих т'юторами: mindmeister.com. Зареєструвалась та спробувала створити свою карту за темою курування:
Карта «Персональне навчальне середовище «Research Libraries» https://www.mindmeister.com/610945322#.

Як написав Костянтин Бугайчук – ця карта «перша спроба зрозуміти» своє персональне навчальне середовище (Бугайчук К. Л. Персональне навчальне середовище: перша спроба зрозуміти / К. Л. Бугайчук // Інформаційні технології і засоби навчання. 2011. № 5 (25). http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/55). Думаю, що після закінчення курсу – ця мапа буде мати інший вигляд. Постійно щось в карту додаю, вивчаючи нові функції. Цікаво буде спробувати використати можливість отримувати матеріали з Evernote, яку я вже підключила для MindMeiste. Можна робити коментарі, вставляти посилання та відео. Ці функції мені дуже знадобляться для оформлення презентацій. Цю карту зробила публічною та розшарила у Twitter.
Вивчаючи навчальні матеріали курсу з теми: «Персональне навчальне середовище» побачила, що мені ще вчитися і вчитися. Дуже вразило як багато є відкритих курсів для навчання за кордоном. Можно вивчати і методику проведення соціологічних досліджень і підвищувати кваліфікацію з вивчення англійської мови, інформаційної грамотності тощо. На жаль, багато посилань з курсу вже не дійсні.
Цікаво буде випробувати popplet.com та інші ресурси, які використали мої коллеги курсу (Mindomo С. Антонюк http://mamafest21.blogspot.com/p/blog-page_10.html).
Найбільше мене зараз потрібні з сервіси для онлайн опитувань. На мапі К. Бугайчука я побачила підказки: SurveyMonkey ((http://surveymonkey.com)), Poll Snack, Socrative, Quizilla. На наступний рік для полегшення обробки результатів дослідження та вивчення віртуальної аудиторії я вже запланувала опанування таких сервісів як Google Forms; сервіс веб-опитувань LibQUAL+ (розробка асоціації наукових бібліотек Association of research libraries, http://www.arl.org/), «Да-система» http://www.context.ru.
Розмірковуючи над своїм персональним навчальним середовищем я, теж приєднуючись до думок західних коллег, вирішила додати не тільки інструменти web 2.0, але й відвідування конференцій, семінарів. Дуже важливим є реальне спілкування між людьми на навчальних курсах, в яких я приймала участь як лектор (Всеукраїнська школа бібліотечного журналіста на базі ХДНБ ім. В. Г. Короленка). Зараз готую т'юторіали до дистанційних курсів «Електронна бібліографія» у наступному році. Засвоєння матеріалу на курсах «Куратор змісту» дуже допомагає мені зробити свій вебінар кращим.
Що ще не засвоєно з переліку алгоритму створення ПНС? «Зареєструйтеся в співтоваристві ning (наприклад, http://www.elearningpro.ru/)», «… в інтернет-спільнотах Edmodo, або Ning і створити власні віртуальні простори». Цей пункт виконується лише тим, що у Facebook вступила в групи бібліотечних фахівців. Зареєстрована в соціальній мережі Linkedln, в якій люди приєднуються за професійними інтересами. Але цього мало.
Не підключено поки що RSS. Чомусь підписуюсь, але повідомлень не отримую. Щось не зрозуміла. Тільки розпочинаю слідкувати за динамікою наданої інформації через свої інструменти через igoogle netvibes.com.
Зовсім не користуюсь Skype. Чесно кажучи не було потреби. Але відчуваю себе вже «білою вороною», що там не зареєстрована.
Google Reader вже не існує.
Зацікавила програма HootSuite, яка дозволяє об'єднати всі облікові записи соціальних медіа в одному інтерфейсі (інструкціяhttp://bit.ly/1LfcUOl).
Дуже хотілося дізнатися про спрощення вхіду до системи. Як там написано у т'юторіалах: «Ви зможете прискорити процес входу до системи за допомогою установки додатків управління паролями». Дуже-дуже потрібно! Де б ще про ці сервіси дізнатися на рідній мові!
Аналізуючи своє персональне навчальне середовище мушу зізнатися, що до цього часу більше використовувала більше традиційні форми наукової комунікації: участь у конференціях, семінарах, методичні лекції, консультації. Дистанційні курси «Куратор змісту» стали для мене тяжким випробуванням, але й, як ковток свіжого повітря. Соціальними мережами я почала користуватися недавно (з травня цього року), а з більшістю ресурсів, якими я зараз з задоволенням користуюсь, познайомилась вперше тільки зараз.

Немає коментарів :

Дописати коментар

Ліцензія Creative Commons
Твір "Наукоїд. Наукоед", створений Карнаух І. А. ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства - Некомерційна - Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна.